Enllaços recomanats

IrsiCaixa

Imprimir la notícia

IrsiCaixa inicia l’estudi d’un nou retrovirus, l’XMRV, que podria estar associat a la fatiga crònica i al càncer de pròstata

Barcelona, 7 Setembre 2010

L’experiència d’IrsiCaixa en la investigació entorn del VIH permet investigar un altre retrovirus, l’XMRV, que també utilitza la maquinària de les cèl·lules per reproduir-se tot introduint-hi el seu material genètic.

S’ha detectat la presència de l’XMRV en un 67% de pacients amb Síndrome de Fatiga Crònica i en un 40% de pacients amb càncer de pròstata, dues malalties que afecten globalment prop de 15 persones per cada 1.000 habitants.

IrsiCaixa, que compta amb el suport de la Fundació “la Caixa” i el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, participarà en el Primer Workshop Internacional sobre XMRV, que tindrà lloc els propers dies 7 i 8 de setembre a Maryland, als Estats Units.

Més informació a la nota de premsa en PDF