L’Obra Social ”la Caixa” i l’Ajuntament de Salamanca presenten una exposició sobre el pas de l’home de nòmada a sedentari

Salamanca, 31 Maig 2011

L’exposició de l’Obra Social ”la Caixa” reconstrueix la decisiva evolució cultural de la nostra espècie en el període comprès entre fa 13.000 i 5.000 anys. En aquesta etapa, l’home fa un canvi transcendental, per tal com passa des dels últims caçadors fins a les primeres societats urbanes, de nòmades a sedentaris.

Neolític. De nòmades a sedentaris reprodueix, a partir de diversos recursos museogràfics, les fites culturals i les zones geogràfiques en què es va desenvolupar el Neolític

El contingut de l’exposició s’estructura al voltant de cinc àmbits cronològics: els últims nòmades caçadors i recol·lectors, les primeres pràctiques agrícoles, la domesticació animal per a la ramaderia, l’ús de la ceràmica i el desenvolupament de l’escriptura.

Neolític. De nòmades a sedentaris és una producció de l’Obra Social ”la Caixa” comissariada per Lluís Batista, que ha comptat amb l’assessorament científic d’Eudald Carbonell, codirector del Projecte Atapuerca. La presentació a Huelva ha estat possible gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament d’aquesta ciutat.

Més informació a la nota de premsa en PDF