60 mirades a Ferrovial. José Manuel Ballester. CaixaForum Madrid

Madrid, 12 Juny 2013

Autopistes a Dallas, Chicago o Xile; aeroports a Madrid, Londres o Gdansk, i plantes de reciclatge, ports, centrals nuclears i espais culturals són només alguns dels molts projectes que la companyia Ferrovial ha portat a terme en els seus seixanta anys d’història i que ara José Manuel Ballester retrata en una exposició comissariada per Rafael Doctor.

60 mirades a Ferrovial. José Manuel Ballester mostra el resultat d’un any de treball del reconegut fotògraf, el qual va recórrer 30.000 kilòmetres per documentar projectes de la companyia a 40 localitzacions d’Espanya, Europa i Amèrica. Les grans imatges que omplen diferents espais de CaixaForum Madrid mostren tant la complexitat dels projectes, com la versatilitat i l’amplitud de la tasca del grup, que cobreix el cicle complet de vida d’una infraestructura, des de la planificació i la construcció fins al manteniment.

A les fotografies de Ballester hi ha sempre un gran equilibri entre el retrat de l’obra tècnica i la mirada particular d’autor. Els elements es presenten des d’una dimensió que podríem considerar metafísica, ja que transcendeix el racional i indaga en la tensió entre el concret i l’abstracte que s’amaga en tota forma o paisatge. D’aquesta manera, la dimensió artística supera la simple documentació de la realitat.

60 mirades a Ferrovial. José Manuel Ballester es pot visitar a CaixaForum Madrid del 12 de juny al 30 de juliol de 2013.

Més informació a la nota de premsa en PDF