Enllaços recomanats

Museo de la Evolución Humana

Imprimir la notícia

El Museo de la Evolución Humana, Albaola La Factoría Marítima Vasca, l’Obra Social ”la Caixa” i la Fundación Caja de Burgos inauguren l’exposició Txalupak & Carretas

Burgos, 27 Novembre 2015

Mar Sancho, directora general de Polítiques Culturals de la Junta de Castella i Lleó; Juan Luis Arsuaga, director científic del Museo de la Evolución Humana; Rafael Barbero, director general de la Fundación Caja de Burgos, i Jorge Gutiérrez, director de Banca Privada de ”la Caixa” a Castella i Lleó, han presentat avui l’exposició Txalupak & Carretas.

Els visitants podran contemplar la reproducció d’una xalupa balenera a escala real, així com la importància de la fusta i els carreters de la serra burgalesa en la construcció dels vaixells.

Fusters de ribera d’Albaola construiran una vegada al mes diferents peces per a la nau San Juan en temps real, perquè els visitants coneguin els materials i les tècniques que s’utilitzen en la construcció dels vaixells.

La mostra, que es podrà veure de forma gratuïta al museu fins al pròxim mes de juny, viatjarà a Sant Sebastià, on formarà part de la programació de Sant Sebastià 2016 ? Capital Europea de la Cultura.

Més informació a la nota de premsa en PDF