Impressionistes i moderns. Obres mestres de la Phillips Collection. CaixaForum Barcelona

Barcelona, 10 Març 2016

«Un petit museu íntim combinat amb un centre d’experimentació.» Duncan Phillips (1886-1966) definia així el 1926 el que va ser el primer museu dedicat a l’art moder n als Estats Units, inaugurat el 1921 a la ciutat nord-americana de Washington.

Avui, la Phillips Collection és reconeguda arreu del món pel seu fons d’art impressionista, modern i contemporani. La institució celebra el seu 95 aniversari i, gràcies a la col·laboració amb l’Obra Social ”la Caixa”, presenta a CaixaForum Barcelona Impressionistes i moderns, una selecció excepcional de 60 pintures a càrrec de 44 artistes essencials dels dos últims segles: Picasso, Manet, Monet, Degas, Van Gogh, Cézanne, Courbet, Matisse, Modigliani, Braque, Pollock, O’Keeffe i Rothko, entre altres.

La suma d’aquestes obres mestres dóna com a resultat una mostra que ens permet viatjar a través d’alguns dels principals moviments que es van anar desenvolupant des del segle XIX i fins a la segona meitat del segle XX, des del realisme i el romanticisme fins a l’expressionisme abstracte, passant per l’impressionisme o el cubisme. També ens permet conèixer la història d’aquesta col·lecció i del seu impulsor, Duncan Phillips, un pioner, un apassionat de l’art del seu temps que, confiant en el seu instint per detectar el talent, va saber reunir una col·lecció de prestigi mundial.

Impressionistes i moderns. Obres mestres de la Phillips Collection es podrà visitar de l’11 de març al 19 de juny a CaixaForum Barcelona (av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8)

Més informació a la nota de premsa en PDF