Enllaços recomanats

Fundació ”la Caixa”

Imprimir la notícia

El 64,1% de les persones que assisteixen als centres de gent gran a Catalunya senten soledat, segons un estudi de la Fundació ”la Caixa”

Barcelona, 23 Juliol 2020

• L’informe La soledat en les persones grans, elaborat per la Fundació ”la Caixa”, determina que la taxa de prevalença de la soledat als centres de gent gran és del 68,5 %, del qual el 53,7 % correspon a soledat moderada; el 10,3 %, a soledat greu, i el 4,5 %, a soledat molt greu.
  • A Catalunya, un 64,1% de les persones que assisteixen als centres de gent gran senten soledat. Aquesta dada s’extreu d’una mostra de 4.450 persones que van als 192 centres propis i els adherits en conveni amb les administracions públiques.
  • La recerca posa en relleu la importància dels recursos emocionals a l’hora de reduir el sofriment que genera la soledat i destaca els beneficis d’una actitud més positiva i proactiva. Davant la crisi de la COVID-19, i amb dades derivades d’una recerca complementària, aquestes persones són les que han «resistit» millor el confinament.