La Fundació ”la Caixa” destina 18 milions d’euros a 25 projectes de recerca biomèdica puntera per fer front als reptes de la salut

Barcelona, 1 Setembre 2020

• L’entitat ha seleccionat 25 projectes de recerca biomèdica d’excel·lència en la Convocatòria de Recerca en Salut. L’objectiu és impulsar les millors iniciatives per fer front a la lluita contra les malalties que tenen un impacte més gran al món, com ara les cardiovasculars, les neurològiques, les infeccioses i les oncològiques.
  • Els projectes són molt diversos i estan enfocats a la cerca de solucions als grans reptes de la recerca en salut, com per exemple trobar nous marcadors contra l’ateroesclerosi, l’ús de la intel·ligència artificial per al tractament de la leucèmia, la utilització de la reprogramació cel·lular per reparar circuits sensorials del cervell o la identificació de nous gens per tractar el melanoma, entre d’altres.
  • En les dues edicions anteriors, la Fundació ”la Caixa” va destinar 31,6 milions d’euros a 50 projectes, i en aquesta tercera dota amb 18 milions d’euros les 25 noves investigacions. En total, des de l’inici del programa el 2017, l’entitat ha destinat prop de 50 milions d’euros a 75 projectes innovadors i de gran impacte social, en l’única convocatòria d’àmbit ibèric d’ajuts a la investigació en salut.