Cap a on s’orienten les noves teràpies contra el càncer?, a debat amb María Blasco i Josep Tabernero

Madrid, 19 Octubre 2020

• La ciència ha aconseguit que el càncer ja no sigui obligatòriament sinònim de malaltia mortal, però l’esperança de vida varia en funció de cada cas i de cada tipus de càncer. Els avenços en genòmica, reprogramació cel·lular, fàrmacs diana i immunoteràpia han obert nous camins cap a la cura del càncer, i també la perspectiva que en un futur pugui ser tractat com una malaltia crònica controlada.
  • Però, cap a on s’orienta actualment la investigació en noves teràpies contra el càncer més eficaces i amb menys efectes secundaris per als pacients? Quines són les novetats més rellevants en nous tipus de tractaments? Totes aquestes i altres preguntes trobaran resposta amb la Dra. Blasco, directora del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques de Madrid, i el Dr. Tabernero, director del Vall d’Hebron Institut d’Oncologia de Barcelona. Moderarà el debat Patricia Fernández de Lis, periodista especialitzada en temes de ciència i directora de Materia.
  • Fomentar l’interès per la ciència en la societat i sensibilitzar l’opinió pública sobre el valor que té la recerca i la seva contribució per millorar el benestar de les persones són els objectius principals del cicle Debats d’Avantguarda. Una societat ben informada prendrà millors decisions sobre qüestions clau.