Enllaços recomanats

ISGlobal

Imprimir la notícia

La contaminació atmosfèrica, els espais verds i l’entorn construït podrien influir en l’índex de massa corporal durant els primers anys de vida

Barcelona, 26 Octubre 2020

• Viure amb nivells més alts de contaminació atmosfèrica i densitat de població durant els primers anys de vida podria estar associat amb un augment de l’índex de massa corporal (IMC), mentre que els espais verds i la combinació d’usos del sòl –la varietat d’edificacions i els serveis–  podrien relacionar-se amb l’efecte contrari.
  • Són algunes de les conclusions d’un estudi de l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per la Fundació ”la Caixa”, que ha analitzat per primera vegada la relació entre múltiples exposicions urbanes i la trajectòria de creixement de l’IMC a partir de les dades de prop de 80.000 nens i nenes d’àrees urbanes de Catalunya.