Identifiquen nous marcadors de la proteïna tau per detectar la fase preclínica de la malaltia d’Alzheimer

Barcelona, 10 Novembre 2020

• Un equip internacional d’investigadors, liderats al Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC) i amb l’impuls de la Fundació ”la Caixa”, ha descobert que una sèrie de biomarcadors recentment descrits per detectar la fase més avançada de l’Alzheimer, també poden detectar la fase preclínica de la malaltia en el líquid cefalorraquidi i en sang.
  • Els resultats apunten cap al potencial paper de la proteïna tau com a diana terapèutica per a la prevenció de la demència associada a Alzheimer, i permetran millorar la selecció de participants en assajos clínics de la malaltia.