Mercè Boada i Arcadi Navarro debaten sobre com es pot prevenir l’Alzheimer, un repte científic i social actual

Barcelona, 16 Novembre 2020

• Més de 35 milions de persones al món tenen Alzheimer, una xifra que podria augmentar fins a assolir els 100 milions en menys de 50 anys, segons l’Organització Mundial de la Salut i el World Alzheimer Report 2018.
  • Des que es va descobrir aquesta malaltia no s’han produït avenços terapèutics significatius. Tanmateix, se sap que entre l’inici de les lesions al cervell i l’aparició de la malaltia poden passar 20 anys, per la qual cosa es busquen medicaments per prevenir l’aparició de la malaltia o tractar-la en estadis molt primerencs.
  • Fins ara, han fracassat més de 200 fàrmacs a tot el món. Actualment no es disposa de cap fàrmac que sigui capaç de reduir el declivi cognitiu. En aquest sentit, el medicament aducanumab, que podria donar alguna esperança i que ara mateix s’està avaluant per part de l’agència americana del medicament, sembla que genera certs dubtes.