Enllaços recomanats

ISGlobal

Imprimir la notícia

El consum d’aliments i begudes ultraprocessats s’associa amb major risc de càncer colorectal

Barcelona, 23 Març 2021

• Consumir aliments i begudes ultraprocessats podria augmentar el risc de patir un càncer colorectal. Així ho conclou un gran estudi de l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per la Fundació ”la Caixa”, basat en qüestionaris nutricionals fets a prop de 8.000 persones d’Espanya.
  • La recerca, la primera d’aquestes característiques al país, també ha analitzat l’associació entre aquest tipus d’aliments i begudes amb altres dos càncers: mentre que no es va trobar relació amb el càncer de pròstata, en el cas del de mama es va trobar més risc entre exfumadores i fumadores actuals.