Enllaços recomanats

ISGlobal

Imprimir la notícia

La planificació urbana i del transport es relaciona amb gairebé 2.000 morts prematures anuals a Barcelona i Madrid

Barcelona, 30 Març 2021

• L’incompliment de les recomanacions internacionals en contaminació atmosfèrica, soroll, calor i accés a espais verds s’associa amb més de 1.000 morts anuals a la ciutat de Barcelona i amb més de 900 a Madrid, el 7% i el 3% del total de mortalitat, respectivament.
  • Així ho conclou un nou estudi de l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per la Fundació “la Caixa”, el primer que estima la mortalitat prematura i la distribució per nivells socioeconòmics de múltiples exposicions ambientals relacionades amb la planificació urbana i del transport en ambdues ciutats.