CosmoCaixa reivindica la figura de Nikola Tesla, científic i enginyer excepcional

Barcelona, 28 Octubre 2021

• El museu de la ciència de la Fundació ”la Caixa” a Barcelona acull des d’avui i fins al febrer del 2022 una exposició biogràfica sobre el visionari Nikola Tesla. La mostra fa un recorregut cronològic per la seva vida i pels avenços tecnològics que van marcar la seva trajectòria, des dels seus inicis a Europa fins a la seva fructífera etapa a Amèrica, on finalment va morir sol i pràcticament arruïnat.
  • La mostra, en col·laboració amb el Nikola Tesla Museum de Belgrad, posa en relleu la importància de Tesla en la història de la ciència. A Tesla, de qui hi ha documentades prop de 300 patents, li devem contribucions essencials per a la vida moderna, com ara la invenció del motor d’inducció, el desenvolupament del corrent altern com a font d’energia i la transmissió sense fils d’energia i informació, entre d’altres.
  • Tesla, de personalitat excèntrica però captivadora, plagiat i sovint injustament tractat per alguns dels seus contemporanis, va protagonitzar episodis polèmics, com la «guerra dels corrents» amb Edison. Després de morir va ser pràcticament oblidat durant dècades i posteriorment ha esdevingut un personatge convertit en llegenda.