Enllaços recomanats

Nau Gaudí

Imprimir la notícia

El Consorci Museu d’Art Contemporani de Mataró i la Fundació ”la Caixa” presenten a la Nau Gaudí España oculta. Fotografies de Cristina García Rodero

Mataró, 28 Octubre 2021

• Es presenten 72 fotografies realitzades entre 1975 i 1988, d’alt valor documental, antropològic i artístic. La Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”, posseeix el nombre més important d’obres d’aquesta sèrie anomenada España Oculta, que s’ha convertit ja en un clàssic de la fotografia del nostre país.
  •  La mostra, amb textos de Lola Garrido, tracta sobre l’«Espanya dels pobles». L’artista García Rodero (Puertollano, Ciudad Real, 1949) capta en aquesta sèrie, que encara és oberta, una Espanya profunda i tradicional que està desapareixent: l’Espanya dels pobles que l’artista ha conegut mentre la recorria i la vivia.
  • Aquesta exposició dóna continuïtat a l’acord de col.laboració entre el Consorci i la Fundació “la Caixa”, que ja va portar a la Nau el 2017 “Un arc, un iglú, una ciutat”, una primera mostra  formada per dues obres de gran dimensió de l’artista italià Mario Merz, i de l’escultor valencià Miquel Navarro, especialment seleccionades per dialogar amb l’arquitectura de la Nau Gaudí.