Imprimir la notícia

El mercat espanyol de l’art es contrau a nivells del 2014 a causa de la pandèmia

Madrid, 22 Novembre 2021

• L’informe El mercado español del arte en 2021 presenta una radiografia econòmica sobre galeries, cases de subhastes i col·leccionisme al nostre país. L’estudi abraça el període comprès entre 2018 i 2021 i fa un èmfasi especial en l’impacte de la pandèmia de la COVID-19.
  • El mercat de l’art a Espanya va registrar el 2020 unes vendes totals de 308 milions d’euros, el nivell més baix des del 2014, amb un descens del 37 %. La caiguda al nostre país l’any passat és pràcticament el doble de la registrada a escala mundial.
  • L’estudi també destaca que el mercat espanyol s’ha comportat millor que altres mercats europeus durant la dècada 2011-2021. Fins al 2019, el mercat espanyol havia crescut un 46 % en valor i havia superat França i el Regne Unit.