Antoni Trilla i Clara Prats debaten sobre el futur de la covid

Barcelona, 23 Març 2022

• Després de dos anys de pandèmia, en què hi ha hagut més de 400 milions de casos confirmats i més de 5,7 milions de morts oficials, Fundació ”la Caixa” organitza el 23 de març a les 19h un Debat CaixaResearch sobre els escenaris de futur de la covid. El més probable pels propers anys o dècades és que el virus esdevingui endèmic, i hi conviurem com fem amb els altres quatre coronavirus humans que causen els refredats comuns, però predir el que passarà en el futur s’ha demostrat extremament arriscat al llarg d’aquesta pandèmia.
  • Els protagonistes de la trobada seran els experts Antoni Trilla, metge epidemiòleg del Servei de Medicina Preventiva i Epidemiologia de l’Hospital Clínic de Barcelona, catedràtic de Salut Pública de la Universitat de Barcelona i també Research Professor de l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) i Clara Prats, professora agregada de la Universitat Politècnica de Catalunya, investigadora del grup de Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-SC) i responsable de models computacionals al Centre de Medicina Comparativa i Bioimatge de l’Institut de Recerca en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol (IGTP).
  • Algunes de les preguntes que es respondran són: Quins indicadors sobre la COVID-19 poden ser els més rellevants a partir d’ara? Tenint en compte l’elevada cobertura vacunal a Espanya, ens ha de continuar preocupant el nombre d’infectats? A què ens referim quan parlem de gripalització? Es tracta d’un escenari plausible? Quines diferències i similituds hi podria haver amb les epidèmies anuals de grip, una malaltia amb vacuna i milers de morts anuals? Quina informació rellevant ens aporten les dades d’altres virus endèmics a Espanya com el de la grip o el VSR?