CaixaForum València obri les portes

València, 21 Juny 2022

• El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig; l’alcalde de València, Joan Ribó, i el president de la Fundació ”la Caixa”, Isidre Fainé, inauguren CaixaForum València, un equipament únic per a la capital del Túria.
  • Es tracta del CaixaForum més singular de la xarxa de centres culturals de la Fundació ”la Caixa” a Espanya. Obra de l’arquitecte Enric Ruiz-Geli, professor de Virginia Tech, compta amb quasi 10.000 metres quadrats dedicats a la difusió del coneixement, dues sales d’exposicions, un auditori amb capacitat per a unes 300 persones, una llibreria, un restaurant i un espai familiar i educatiu.
  • La programació inaugural del centre transporta els visitants des de les primeres civilitzacions fins a les creacions artístiques més actuals. Els faraons són els protagonistes de la primera sala, que mostrarà estàtues monumentals i preciosos relleus de temples de l’antic Egipte procedents del British Museum. A la segona sala s’hi estrena una exposició concebuda especialment per a aquest centre que pren com a punt de partida la Col·lecció d’Art Contemporani Fundació ”la Caixa”. La mostra aprofundix en el paisatge com a representació de la natura al llarg dels últims segles.