Enllaços recomanats

ISGlobal

Imprimir la notícia

Un estudi mostra com l'entorn urbà condiciona l'activitat física de les persones amb MPOC

Barcelona, 14 Octubre 2022

• L’estudi d’ISGlobal, centre impulsat per Fundació ”la Caixa”, mostra que els pacients que viuen a prop de carrers peatonals més llargs caminen més i els qui ho fan a zones més densament poblades caminen menys.
  • L’equip investigador conclou que aquests factors ambientals del veïnat haurien de tenir-se en compte en els contactes clínics amb pacients i a l’hora de desenvolupar polítiques de planificació urbana i de transport destinades a promoure l’activitat física en persones amb malalties cròniques.
  • Les persones amb malaltia pulmonar obstructiva crònica representen al voltant del 35% de la població urbana actual a Europa.