La Fundació ”la Caixa” analitza la importància de la dieta en la prevenció del càncer

Barcelona, 27 Octubre 2022

• El Debat CaixaResearch d’octubre explorarà la relació entre l’alimentació i el càncer a través dels experts Marina Pollán, directora científica del CIBERESP i professora del Centro Nacional de Epidemiología de l’Instituto de Salud Carlos III (CNE-ISCIII), i Marcos Malumbres, investigador principal del Grup de Divisió Cel·lular i Càncer del Centro Nacional de Investigaciones Oncológicas (CNIO).
  • Com a mínim el 18 % de tots els casos de càncer estan relacionats amb l’excés de pes, la inactivitat física, el consum d’alcohol o una nutrició deficient, per la qual cosa es podrien prevenir els danys i fins i tot evitar-los vigilant el que mengem.
  • Menjar menys greixos disminueix el risc de càncer? La fibra en els aliments pot reduir el risc de càncer? Tenint en compte les causes multifactorials del càncer, fins a quin punt pot afectar cadascuna el desenvolupament del càncer? Aquestes i altres preguntes es respondran en el debat.