Plantar arbres pot salvar vides, segons un estudi

Barcelona, 17 Novembre 2022

• Una campanya que va plantar arbres durant 30 anys a Portland (EUA) permet mostrar que el nombre d’arbres plantats al carrer s’associa amb una reducció en la mortalitat i que l’efecte és més pronunciat a mesura que els arbres creixen i envelleixen.
  • Aquesta associació negativa era significativa per a la mortalitat cardiovascular i la no accidental (és a dir, totes les causes excloent els accidents), sobretot per als homes i les persones majors de 65 anys.
  • L’estudi, codirigit per l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per la Fundació “la Caixa”, i el Servei Forestal de l’USDA, s’ha publicat en Environment International.