El finançament filantròpic, clau en la investigació contra el càncer els últims anys

Madrid, 28 Novembre 2022

• La Fundació ”la Caixa” i l’Associació Espanyola Contra el Càncer han col·laborat en l’elaboració de la segona edició de Compromesos amb la recerca en càncer, informe sobre l’estat de la investigació i la innovació en aquest camp al nostre país en el període 2016-2020.
  • Pel que fa al finançament, l’informe destaca el paper de les entitats filantròpiques, que continuen augmentant de forma significativa el seu suport al sistema i ja han triplicat el valor de la seva inversió entre el 2015 i el 2020 (126 %).
  • En l’àmbit del finançament de projectes d’innovació, l’entitat pública que més contribueix és el Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI), en la modalitat de préstec. Les entitats filantròpiques també han incrementat el finançament de projectes de transferència en càncer.