Un equip del BBRC detecta que la predisposició genètica a telòmers més llargs podria tenir un efecte protector contra l’Alzheimer

Barcelona, 19 Desembre 2022

• Les investigacions han estat liderades pel Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC), centre de recerca de la Fundació Pasqual Maragall, i ha comptat amb participants sense alteracions cognitives provinents de l’Estudi ALFA, impulsat per la Fundació “la Caixa”.
  • Dos estudis, publicats a les revistes Alzheimer’s Research & Therapy i Computational and Structural Biotechnology Journal, estudien la relació directa entre els telòmers, un biomarcador d’edat biològica i la malaltia d’Alzheimer.
  • La funció dels telòmers és protegir el material genètic: se situen en els extrems dels cromosomes i s’escurcen cada vegada que una cèl·lula es divideix. Per això, la seva longitud és considerada un marcador de l’envelliment biològic.