Enllaços recomanats

Glossari sobre edatisme

Imprimir la notícia

La Fundació ”la Caixa” publica un glossari participatiu per conscienciar i evitar el llenguatge edatista

Madrid, 18 Juliol 2023

• L’edatisme és la discriminació per raó d’edat, especialment de la gent gran, i una de las formes més esteses es produeix a través d’un ús inadequat del llenguatge.
  • El glossari, amb un total de 45 entrades, és el resultat d’un procés de recopilació i selecció de paraules i expressions edatistes facilitades per participants en diferents iniciatives del Programa de Gent Gran de la Fundació ”la Caixa” dutes a terme a tot Espanya.
  • El document senyala que l’edatisme es manifesta habitualment a través de la infantilització de la gent gran (vellet, iaiet); la despersonalització (la gent gran, els jubilats) i la deshumanització (carca, trasto).