El risc de morir en un hospital per causes respiratòries és superior a l'estiu que a l'hivern

Barcelona, 7 Novembre 2023

• Un estudi liderat per ISGlobal, centre impulsat per la Fundació “la Caixa” assenyala que el nombre d’ingressos hospitalaris a Madrid i Barcelona, inclosos els que van resultar en mort, va ser major durant els mesos d’hivern i menor durant l’estació càlida (de juny a setembre), amb un pic al mes de gener i un mínim d’ingressos al mes d’agost. Tot i que el nombre ingressos va ser més elevat durant els mesos d’hivern, la màxima incidència de mortalitat hospitalària per malalties respiratòries es va produir durant els mesos d’estiu i va estar fortament relacionada amb les altes temperatures.
  • La investigació mostra els efectes de la calor especialment per a la bronquitis aguda i la bronquiolitis, la pneumònia i la insuficiència respiratòria. Ni la humitat relativa ni els contaminants atmosfèrics van tenir un paper estadísticament significatiu en l’associació de la calor amb la mortalitat dels pacients ingressats per malalties respiratòries.