Imprimir la notícia

La Fundació ”la Caixa” presenta el projecte arquitectònic CaixaForum Màlaga

Màlaga, 11 Gener 2024

• La Fundació ”la Caixa” ha presentat avui el projecte per dotar Màlaga d’un centre cultural CaixaForum, que estarà situat a la plaça Manuel Azaña. Amb aquest espai es busca complementar l’oferta de la ciutat, crear àrees verdes a l’entorn i convertir la zona en un nou pol revitalitzador, tant físic com social.
  • El projecte, liderat pels arquitectes Felipe Pich-Aguilera i Teresa Batlle, es caracteritza per la seva integració en el paisatge per aconseguir un impacte positiu en l’entorn.
  • Es tracta d’un diàleg urbà i mediambiental, entre la raó i l’emoció, la màxima expressió del qual s’observa a la coberta del centre, emblema del nou CaixaForum. Aquesta estructura singular, que emula la forma orgànica d’una gota d’aigua, actua com a protector climàtic de l’espai.